poniedziałek, 31 grudnia 2012

Przed imprezą - gotowa w 5, 15 i 30 minut!

Witajcie,

Dzisiaj TEN dzień - Sylwester. Od dawna myślę o nim, planuję i przygotowuje się. Jednak często nasze plany szybko się zmieniają i mam dla Was wpis co zrobić na chwilę przed imprezą. Oczywiście nie realne jest wyszykować się na błysk w 5 min, w 15 to jest trudne (3 min powinno się myć zęby to gdzie tu makijaż, prasownie kiecki, czy fryzura?). Jednak postanowiłam podzielić wpis na 3 części, w zależności od rozbudowania i czasu. 

w tej fryzurze chcę iść na Sylwester

Gdy masz 5 minut...
Nie ma chwili do stracenia. Zacznij od makijażu, w pośpiechu możesz ubrudzić sobie ubranie. Jednak nie szalej, jeśli nie robiłaś jakiegoś makijażu to nie jest dobry czas na eksperymenty! Postaw na klasykę: pastelowy cień, kredka/eyeliner, tusz. Zacznij od korektora, potem dokładnie nałóż podkład- nie śpiesz się i wmasuj go porządnie, nie ma nic gorszego niż smugi, bruzdy czy nie domalowane kawałki. Wykonturuj twarz, róż i bronzer działają cuda! Jednak nie przesadzaj z ilością, jak przesadzisz może braknąć czasu na zmycie. Błyszczyk lub szminkę włóż do torebki - usta pomalujesz po wyjściu z domu. Możesz też ubrudzić ubranie zakładając je.

Zajmijmy się fryzurą. Możesz iść w rozpuszczonych (nie zapomnij o włożeniu szczotki do torebki). Jeśli są nieświeże użyj suchego szamponu. To nie jest dobry pomysł na eksperymentowanie z mąką ziemniaczaną zamiast suchego szamponu. Jeśli nie chcesz iść w rozpuszczonych to zepnij je w kok, oczywiście artystyczny nieład mile widziany. Wepnij ozdobę, albo wybierz duże kolczyki, które będą przyciągać wzrok.



Teraz czas na ubranie : postaw na zestaw który znasz, miałaś na sobie i nie wymaga prasowania, czyszczenia czy długiego ubierania (ja miałam problemy z zapięciem body). Postaw na jeden mocny dodatek.

I nie zapomnij o perfumach. To jak kropka nad „i” w twoim wizerunku. O zapachu warto pamiętać nawet, gdy masz minutę do wyjścia. 



Gdy masz 15 minut...
Kiedy się śpieszymy, każda minuta jest na wagę złota. Jeśli mamy chwilkę czasu warto zadbać o szczegóły. Możemy dopracować makijaż, wykonturować twarz, użyć rozświetlacza. Można pomalować się dwoma kolorami cieni, aby uzyskać efekt smoky eye. Albo zróbmy jedną, mocną kreskę. Zadbajmy o brwi, są ramą oczu. Ja zrobiłam sobie hennę, żeby mieć spokój z malowaniem na co dzień i jak brakuje czasu bardzo jest przydatna.

Pora zadbać o włosy. Również gdy masz kwadrans, sprawdzi się suchy szampon w sprayu, ponieważ nie zdążysz ich umyć i wysuszyć. Po wyczesaniu kosmyków pomyśl o jakimś upięciu, albo zostaw włosy rozpuszczone. Czas potrzebny na fryzurę przeznacz na dopracowanie makijażu.  Włosy możesz związać w koński ogon wysoko nad karkiem, a frotkę ukryć pod warkoczykiem, zrobić koczek albo podpiąć kosmyki wsuwkami . Utrwal lakierem.


Zajmij się ubraniem, ale postaraj się wybrać ubrania, których nie trzeba prasować, układać, nie kłaczą się, nie zaciągają. Postaw na akcent, ja na Sylwestra wybrałam najmodniejsze rajstopki a la pończochy. Jednak tylko w tańcu będą widoczne, bo mam sukienkę nad kolano. 

 

Gdy masz 30 minut...
Pół godziny to sześciokrotnie więcej niż pięć minut, ale wbrew pozorom wcale nie jest to dużo czasu. W pierwszej kolejności rusz do łazienki – niektórzy mogą jeszcze zdążyć umyć, wysuszyć i wymodelować włosy. U mnie to niewykonalne, bo minimum 30 min mi to schodzi. Jednak nie zapomnij o odżywce, nałóż ja nawet na 2 min (w sklepach są specjalne 2 min, ale zwykła też będzie). Możesz wetrzeć kosmetyki do stylizacji, wysuszyć i wymodelować włosy.   Czyste włosy są ozdobą samą w sobie, nie musisz zatem układać misternej fryzury. Utwral wszystko lakierem.

Podczas malowania pojedyncze kosmyki mogą doschnąć. Nie wychodzimy z domu z mokrą głową! Jest zima. Jeśli nie myłaś głowy to możesz poświecić czas na nałożenie maseczki koktajlowej, specjalnej przed imprezą. Postaw na sprawdzony makijaż, możesz delikatnie go wzmocnić czarnym cieniem. Kredka, eyeliner pomogą zrobić mocny Sylwestrowy makijaż. Jeśli mamy wprawę w doczepianiu sztucznych rzęs to dodajmy je, makijaż taki ma być mocny i wodoczny, jednak jeśli to jest pierwszy raz to możemy skończyć z rozmazanym makijażem ,klejem na pół twarzy. A klej może po jakimś czasie zacząć puszczać. Wybieramy tylko przetestowane rzeczy na Sylwestra. Usta pomaluj błyszczykiem lub szminką, dopełnią twój makijaż.

Kokarda z włosów - jak ją zrobić opis tutaj.

Kiedy jednak plany zawiodą nie traćmy głowy. Przed zabawą na Szczepana odkryłam, że moja spódnica jest osikana przez królika i w 30 min jej nie wypiorę i nie wysuszę. Poszłam w dżinsach i trudno - pójdę w tej spódnicy innym razem. 

 

Byłam na robieniu makijażu w Douglasie i miła pani pokazała mi prosty trik jak zrobić smoky eye, który zawsze wyjdzie. Jeśli chcecie to kolejny wpis mogę o tym zrobić. 

Jak Wy przygotowujecie się do Sylwestra?
 Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby?
Rady na błyskawiczne przygotowania?

10 komentarzy:

  1. mega post ♥
    czekam na ten z smoky eye ;)))

    życzę udanego sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rady. Dziękuję, wszystkiego dobrego, szampańskiej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałabym ten trick ze smoky eye!

    OdpowiedzUsuń
  4. JA SWOJE PRZYGOTOWANIA JAK ZWYKLE ZACZNĘ ZA PÓŹNO;D
    Szczęśliwego Nowego Roku!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. czekam na ten wpis o smokey:)
    udanej zabawy i Szczęśliwego

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post ! Przyda się :) Ja to często nie mam czasu i jak go mam mało to się gubię jak nie wiem co...

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam takie umiejętności czesania się samemu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne rady, jak będę miała mało czasu to pewnie z nich skorzystam, a znajac moje możliwości to tak będzie:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies