czwartek, 2 sierpnia 2012

moje oleje - ranking

Witajcie,

Dzisiaj Wpis tylko o olejach (olej a olejek)


Do włosów:

1. Jojoba - włosy są mięciutkie, nawilżone, nie puszą się, łatwo się zmywa, jakby były grubsze.
2. Avocado - to samo co jojoba, 2 miejsce tylko ze wzg. na lepsze opinie w necie o jojobie, działanie bardzo podobne.
3. Z pestek śliwki- super działanie, nawilżenie, tylko trochę się puszą, co można bez problemu opanować, szybko się wchłania.
3. Alma- nie puszą się, są sypkie, ale brakuje im tego blasku i uczucia nawilżenia jak jest przy poprzednikach. Przetestowany na blondynce i nic nie przyciemnia.
4. Pachnotka- łatwo się zmywa, szybko się wchłania, trochę puszy
5. Tamanu- bardzo szybko wnika, stosuję małe ilości, przez co jest wydajny ale po około godzinie nie czuć żadnego oleju, tylko widać, włosy się puszą, są cienkie,
6. kokosowy - strasznie tłuści, strasznie puszy, moje włosy go nie lubią, ale raz na miesiąc daje im kurację kokosem, żeby im czasem nie brakowało czegoś.
7. olej migdałowy -  nie działał na moich włosach, obciążał je, cięzko się zmywał.
8. Oliwa z oliwek - nie działa na moje włosy, ciężko schodzi, tłusta, puszą się okropnie 
9. Alterra limonka - zapach drażni na włosach, nie wchłania się, nie nawilża, puszą się 
10. rycynowy - zraziłam się jak próbowałam nakładać zimny. Prawie wyłysiałam, jakbym mokrymi gumowymi rękawiczkami po włosach ciągnęłam. Potem przeczytałam, że się go podgrzewa. Łączyłam z innymi olejami i efektów super nie było. Nie przyciemnia mi włosów. Do tego u 50% powoduje wypadanie włosów, więc boję się używać częściej.

Grejpfrutowego, z drzewa herbacianego i eterycznego z pomarańczy na włosy nie nakładałam, bo się bałam:) i nie wiem czy można


Cera/ skóra:

1. Olej kokosowy- najlepszy do OCM, najlepszy jako balsam do ciała, nie wyobrażam sobie życia bez niego. Cudownie nawilża. Po myciu twarzy OCM stosuję zamiast kremu. Wystarczy dwa dni posmarować, a skóra jest super miękka. Wadą jest to roztapiania przed użyciem i długie wchłanianie
2. Alterra - jako balsam do ciała, cudownie nawilża. Do twarzy jako OCM zapycha i śmierdzi po połączeniu z rycynowym. Jednak nawilżenie ciała daje jej miejsce 2
3. jojoba- skóra jest nawilżona, gładka, szybko się wchłania, wada jest cena:( nie używałam jeszcze do OCM 
4. z pestek śliwki - super nawilża, szybko się wchłania, zostawia taki fajny film na skórze
5. avocado- super się wchłania, nawilża, wygładza, trochę gorszy od pozostałych, nie używałam jeszcze do OCM 
5. z drzewa herbacianego- punktowo nie daje rady, nawet nie wysusza skóry a co dopiero syfka. Jednak dodany do OCM robi cuda, z olejem kokosowym bosko pachnie, z hydrolatem z lawendy wysusza trądzik, jest to też  wadą , bo długie stosowanie wysusza skórę. 
6. olejek eteryczny pomarańczowy- na twarz bym się bała nakładać, ale rewelacyjny jako perfuma. Nie używałam jeszcze do OCM 
7. oliwka Hipp - stosowana tylko do kąpieli do wody, oraz po kąpieli zamiast balsamu- super nawilża, jednak twarz w OCM zapycha:(
8.  pachnotka- fajnie nawilża, jednak trochę słabe działanie. Nie używałam jeszcze do OCM. Jednak stosowałam ją tylko kilka razy
9. tamanu - punktowo nie wysusza tego co trzeba, syf zostaje a skóra na twarzy sucha, nawet kokos nie może sobie z nim poradzić, nie działa dobrze z żadnym olejem. Zaletą jest błyskawiczne wchłanianie olejku - 10 min i po wszystkim, więc nadaje się pod makijaż. Stosowałam go z kwasem. hialuronowym i efekt nawilżenia super, ale robi jakby maskę na twarzy. Nie używałam jeszcze do OCM 
10. oliwa z oliwek - w OCM zapycha, skóra jest czerwona, podrażniona. Stosuję jako dodatek do fusów w peelingu kawowym i rewelacja. 
11. migdałowy - zapycha, podrażnia, jak użyłam do OCM to było aż czarno od syfków:( 

Na twarz i ciało nie używałam jeszcze z grejpfruta i almyOlej rycynowy jako dodatek do OCM nie dodałam do tego rankingu, bo jego działanie w OCM zależy od oleju bazowego

Ranking na dzień dzisiejszy, nie przetestowałam wszystkich olejów dokładnie, niektóre to są moje pierwsze wrażenia.
Lista jest tworzona na podstawie subiektywnej oceny i moich testów na mojej skórze. Skóra każdego z nas jest inna i ma inne potrzeby. W połączeniu z różnymi półproduktami czy olejami często oleje zmieniają swoje właściwości.

Więcej w zakładce olejowanie 

Jeśli macie jakieś pomysły na połączenie albo ulepszenie  olejów to proszę o przykłady : )

12 komentarzy:

  1. chetnie bym wyprobowala migdalowy i jojoba;d
    pozdrwiam,zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz włosy o średniej lub wysokiej porowatości? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, ze raczej wysoka bo w 30 min wysychają, często nawet z odzywką i w czepku foliowym mi wyschną.

      Usuń
    2. O to samo chciałam zapytać:) To muszę dokładnie przyjrzeć się Twojej liście:)

      Usuń
  3. Ja bardzo lubię kokosowy zarónwo do włosów jak i do ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a mnie Hipp nie zapycha :) mieszam go z rycynowym, którego mam 30% ( mam mieszaną cerę :( )

    OdpowiedzUsuń
  5. sporo, świetnie rozpisane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. na razie za krótko dbam o włosy i nie wypróbowałam tylu olejów. zaczęłam od BD niebieskiej, różowej, alterry, vatiki i teraz mam arganowy, jednak na włosy jeszcze nie nakładałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo tych olejkow i jak wiele możliwości połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam takie samo zdanie o olejku Alterry i oleju kokosowym stosowanymi do ciała. Miękka gładka skóra! To co lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies