czwartek, 30 sierpnia 2012

balsam na wagę magnolia z Mydlarni u Franciszka

Witajcie,

Dzisiejsza recenzja będzie o Balsamie z masłem Shea (Karite) o zapachu magnolii z Mydlarni u Franciszka.
Kupiłam go na próbę, ok. 100 g za 28,00 zł. Cena mała jak na próbkę, kupiłam też zapach Grecja, ale jeszcze go nie testowałam.

Magnolia jest boskim zapachem, mogłabym mieć takie perfumy. 

 Opis producenta:
To nowatorska forma balsamu do ciała - krojonego
z bloku i sprzedawanego na wagę.

 Recepturę balsamu oparliśmy na maśle Shea (Karite) i jego niezaprzeczalnych właściwościach. Stosowanie balsamu jest wskazane do nawilżenia i natłuszczenia suchej skóry. Masło Shea wpływa pozytywnie na ochronę skóry przed niekorzystnym działaniem wiatru, niskich temperatur, a także przed promieniowaniem UVB. Ponadto masło Shea zawarte w naszym balsamie stymuluje komórki do walki ze starzeniem się, niweluje przebarwienia i zmarszczki, jak również odnawia naskórek, uodparniając go na podrażnienia.
Dla wzbogacenia składu balsamu wykorzystaliśmy oleje: avocado, sojowy oraz z nasion winogron. Oleje eteryczne i zapachowe działają aromaterapeutycznie łagodząc napięcia, zmiany nastroju oraz zmęczenie.
A jego zalety długo można by jeszcze wymieniać ...
Balsam do ciała oferujemy w 5 wariantach zapachowych:
- magnolia
- pomarańcza z chilli
- len 
- afryka - kolonialny
- olong - (kwiatowo - cytrusowy)
- epice - korzenny
- grecki

Jak stosować: niewielką ilość balsamu nałożyć na dłonie i wmasować w wybrane partie ciała (zimą idealny na usta; nasmarowane wieczorem dłonie, stopy, czy inne partie ciała, rano budzą się aksamitne i gładkie jak nigdy dotąd). 

Zgodność z opisem producenta: +
Na ustach jeszcze nie testowałam, ale myślałam o włosach jako olejowanie. Z tym „rano budząc się aksamitnie gładka” bym się nie zgadzała, bo gładkość jest ale nie aksamitna. 

Zapach: +
Bardzo ładny, śliczny, słodki zapach. 

Cena : +
 28,00 zł za 1 kg , mała cena za 1 kg naturalnego balsamu, bez konserwantów, w tej cenie często jest produkt o połowę mniejszy. Np. olej kokosowy 17 zł / 200 g. 

Dostępność: -
Przez przypadek znalazłam ten sklep 400 km od mojego domu. Dostępność przez Internet, ale w tedy nie można powąchać. 

Działanie: +
Nawilża, wygładza skórę, długo się wchłania. Rodzaje balsamu różnią się tylko zapachem, bo skład mają ten sam.

 Opakowanie: -
Ja chciałam próbkę i dostałam próbkę, pięknie zapakowaną, ze wstążeczką. Jednak ulotka podczas podróży odpadła i się zgniotła, a sznurek się zmiął i nie wyglądało ładnie jeśli miałby być to prezent. Pani mogła mi zapakować w pudełko (najmniejsze 500 g co było na próbkę za duże, mona kupić w Rossmanie małe pudełka i pani bez problemu zapakuje, ale ja oszczędna nie zrobiłam tego) bardzo żałuję że mam w takiej folii, bo strasznie się marze, ciężko nabierać: albo rozerwać całe i może balsam wyschnąć, albo przesypać do innego pudełka i stracić 50% balsamu, albo się męczyć po palcu jak ja. Nie wiem jak wygląda pudełko od firmy, ale podczas użwyania łatwo można je obudzić balsamem. 

Przyjemność użycia: -
najpierw stres z wyciągnięciem porcji z folii, potem jak jest za dużo to ładnie idzie, ale wchłania się długo (nawet 12 h) a jak mało to strasznie źle się rozprowadza. Przyjemnością jest zapach.

Wydajność: +
Jak stosuję małe porcje to taka mała ilość (chyba 3 cm wysokości balsamu w folii) , to jest bardzo wydajny. Taka mała ilość starcza na ponad  tydzień codziennego smarowania. Wadą jest, że bardzo dużo zostaje na opakowaniu. Jakbym miała inne opakowanie to 2 tyg na pewno by starczyło na całe ciało. 

Moja opinia: +
Bardzo polubiłam ten balsam, dla zapachu i działania. Faktycznie nawilża, wygładza, ale bez super gładkości. Bardzo wydajny, ale strasznie ciężko się rozsmarowuje. Chcę spróbować go na włosach. Denerwująco długo się wchłania, bo bardzo łatwo jest nałożyć za dużo. Wieczorem ok. 22 posmarowałam się a rano ok. 11 dalej byłam lepka! To było ok. 12 h! Jak mam sucha skórę i chcę ratunku jest to zaleta, ale na upały jest męczące. Oblepia włosy, wiec nie mogę rozpuścić je jak jestem nim posmarowana. Jakbym miała inne opakowanie, to ocena była by wyższa i lepsza. Fajnie zmiękcza pięty i zniszczone dłonie.

Zalety:
Zapach
Efekt wygładzenia i miękkości
Cena
Naturalny skład

Wady:
Źle się nakłada, fatalnie rozsmarowuje
Łatwo można przedobrzyć
Długo się wchłania, od kilku godzin nawet do 12 h!
Miałam kiepskie „opakowanie”

Podsumowanie:
Z produktu jestem bardzo zadowolona, nawet dla samego zapachu bym go kupowała, nawilża, wygładza a to jest dla mnie zadanie balsamu. Wadą jest nakładanie i czas wchłaniania. Co przy jego zaletach jest małym problemem do opanowania dzięki odpowiedniemu opakowaniu i nakładaniu małych ilości. Lubię go trochę mniej od oleju kokosowego, który jest moim ideałem. Największą wadą jest opakowanie, przez które odmierzenie ilości jest bardzo trudne, przy zmianie opakowania balsam będzie lepszy w użyciu

Czy kupię ponownie: +
Tak, na pewno kupię większą ilość ten sam zapach, mam zamiar nim i olejem kokosowym zastąpić wszystkie balsamy.

Ocena z punktów: 7/10
-1  dostępność
-1 opakowanie
-1 przyjemność użycia
Mój subiektywna ocena: 9/10
- 1 za kiepskie nakładanie i dostępność

A w kolejce do recenzji czeka Grecja 


Edit:
Dzisiaj okazało się, ze nie miałam 100g tylko 10g.  I cena jest za 10 g 2,8 zł, za 100 g 28 zł, a za 1 kg 280 zł. Co jednak oznacza, że balsam jest drogi.

11 komentarzy:

  1. ciekawa jestem tego produktu!

    OdpowiedzUsuń
  2. cena jest mega tania jak na 100g :o

    OdpowiedzUsuń
  3. to coś dla mnie, uwielbiam słodkie zapachy c:
    a no :D
    obserwujemy? :))

    OdpowiedzUsuń
  4. wydaje się fajny

    to do dzieła:)z denkiem

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się tylko to kojarzy z naprawdę świetnym filmem o nazwie magnolia ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy takiego cuda nie miałam, ale muszę się zacząć rozglądać za mydlarniami i sklepami z eko produktami ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki :) teraz wiem na czym się skupić. Podzielisz się tytułem książki? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam tylko o innym zapachu :) ale jakim cudem 2,80 za 100 g jak tyle kosztuje 28 zł?

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem skąd autorka wzięła informację o cenie - być może sprzedawczyni się machnęła na jej korzyść. Ale cena to 28 zł za 100g czyli za kostkę wielkości niewielkiego mydełka. I jest to dość wysoka cena,choć z pewnością balsam jest wydajny,no i te zapachy... ;)Ja ostatnio kupiłam mamie zapach Epice - w zasadzie przypominający męskie perfumy,ale ona takie uwielbia ;)Z kolei mnie się najbardziej podoba Magnolia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie wiem jak można nie wiedzieć czy mam 100g balsamu czy też 10g, przecież mała lekka kosteczka nawet na oko nie może wydawać nam się 100g kostką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies